Saturday, November 04, 2006

McLibel

昨天晚上不想太早回家,上了外務部看了《McLibel》—1部documentary關於10多年前1個英國環保團體在麥記門外派了1張題為《What's Wrong with McDonald?》的傳單,內容關於麥記的食物是如何的不健康、廣告如何的誇大失實、物料製作過程是如何的不環保、飼養和屠宰動物的過程是如何的殘忍、對員工是如何的剝削等等,結果被麥記發出律師信,警告他們若不公開道歉,就會控告他們誹謗。團體裡的兩個靈魂人物—1個是女園丁,另1個是單親爸爸—堅決自己沒有錯不肯道歉,於是在沒有任何法律援助的情況下為自己自辯。面對著麥記聘請回來的龐大專業律師團,兩個人不眠不休翻看資料找證據,為了支付龐大的法律費用晚上要到夜總會做part-time,連孩子也顧不了。這場官司1打就打了10多年,兩人之力最終還是不敵麥記1千萬英鎊龐大資源和律師團,但卻引發了大眾對大企業營運模式的關注。他們這麼辛苦不是為了什麼,也不是針對麥記,而只是在盡他們的努力為大眾、為社會,甚至是整個地球做1點事。麥記經此1役後,已經沒有再控告其他批評它的媒體或團體誹謗,推出的食物也開始注意營養等等。其實不只麥記,很多國際大企業內裡的運作模式其實鮮為人知,也許正在暗地裡破壞宇宙的生態平衡和社會秩序,人們都應該要更加關注和去了解。看完後極度振奮,覺得作為1個大學生,未來的社會主人翁,我們都要毫不畏懼地站出來為社會做1些事啊!這就是《AV》裡所推崇的理想和堅持!看到有1幕覺得很振奮人心和感動的,就是當時官司打到1半,麥記正處於下風,記者問當時的女主角helen覺得勝算大不大,helen說雖然麥記有1千萬英鎊的法律資金和律師團,而他們只有兩人,但他們都不會輸—"cuz JUSTICE is alwayz on the side of TRUTH."

他們到現在其實仍然堅持他們根本沒有輸,表面上輸了,但本質上我覺得他們其實贏得很徹底—至少最後麥記要他們賠償4萬英鎊的費用,他們還是堅持不賠償,麥記也冇佢地乎於是不了了之了。哈哈~

個人喜愛度︰10/10

*看完後對environmental management滿有興趣,下年可以take啊!

*想看這場官司的詳細資料,可以上這個網址—www.mcspotlight.org

*****

黃sir激踩《廁客浮士德》,話佢玩gimmick但係冇內容,激踩左成粒鐘,搞到我想講少少讚美既說話都淆底冇講到。遲0的仲要交1千字劇評畀阿sir,諗緊附和阿sir激踩好定係寫返自己想寫既野,但係如果唔學阿sir激踩佢1定要我改,咁咪費時失事?因為睇得出阿sir都幾保守下,接受唔到呢0的咁譁眾取寵既野。

*****

羽毛波莫sir︰我警告妳唔好再開呢0的波嚇我ah下。 :D

*****

今天又教輔導班。臨上班前老闆已經打來千叮萬囑要擺惡樣,結果當然事與願違。好驚probation都唔過就俾人炒。@@" 今日麥梓俊乖左好多,以為我管教有方,但係後來老闆話返俾我聽原來佢已經俾人小左幾日,所以收歛左。不過我今日都同佢個訓導主任講左佢既情況,見到佢臨放學踏出校門果1刻聽到announcement叫佢去搵訓導主任果個淆底樣,我有0的內疚,其實我睇得出佢本質唔壞,係貪玩0的jer。佢今日又講粗口,佢1講我就bear恆佢。佢本來想講「戇9」講到個「戇」字俾我bear住,即刻硬生生收返個"9"改口「戇… …q... ah… …我話妳q ah搣時… …」真係好鬼死好笑。又靚靚仔仔咁我幾鍾意。:D 或者交佢俾訓導主任係對佢最好既選擇。對佢地嚴0的都冇所謂la,而家我又唔係要懶好人咁要佢地鍾意我,我只係想佢地乖0的,認認真真咁學習,將來做個頂天立地既人ja ma。(feel到我好有教學熱誠lei係咪?:D)

好驚老闆驚我管唔掂掉我去第2班唔俾我再教呢班,我會好唔捨得班百厭仔ga,尤其是我好得既麥生。:(

No comments: