Tuesday, May 25, 2010

03_Swing Swing

今早一張開眼,看到窗外一片藍天。天氣很好,心情也很開朗。

看看鬧鐘,早上十一時,很久沒試過在星期一睡到自然醒了,心情更開朗。

睡過頭了。

我匆忙梳洗了一下,換好衣服,趕忙出門截了架計程車打算「飛的」回公司。

車窗的玻璃把中午猛烈的陽光折射進車廂裡,涼快的冷氣伴奏著輕快的搖滾樂。

不一會,計程車就跑到公司樓下。「55蚊丫。」

我一聽,聲音怎麼這麼熟?再看看後視鏡裡的臉,是「換你老母」呀!

「點解你變左的士司機?」我衝口而出。

他看看後視鏡,也認出我來了︰「咦?妳呀?係呀我日頭揸的士架。」他笑笑說。

我打開錢包,只有一張五百元紙幣,便掏了給他。

「嘩,咁大張呀?等等呀,我找俾你。」他低頭找著錢箱裡的錢。

我看向車外難得的陽光,不知哪裡來的衝動︰「呀!唔洗找喇!」

「吓?」他驚訝地抬頭。

「唔係呀。我都係唔返工喇。我出五舊水包起你,你帶我周圍兜下風丫不如。」我跟他說出我的主意。

他笑笑,兩眼又瞇成橫線︰「五舊水就想包起我?兜風都得,我照跳錶架。」

就這樣,計程車再次開動,車窗外退後的景物被陽光照耀得閃閃生輝。

車廂裡的座椅被不規則形狀的影子時而覆蓋時而暴露變幻不定。

車廂音響剛好放到The All-American Rejects一首叫《Swing Swing》的搖滾樂曲時,他給我遞來一包蛋治︰「喂妳食左早餐未?」

我咬著蛋治,津津有味地,懷著到外地旅遊般愉快的心情,享受這不可多得的假期。



Days swiftly come and go
I'm dreaming of her
She's seeing other guys
Emotions they stir
The sun is gone
The nights are long
And I am left while the tears fall

Did you think that I would cry
On the phone?
Do you know what it feels like
Being alone?
I'll find someone new

Swing, swing, swing
From the tangles of
My heart is crushed By a former love
Can you help me find a way
To carry on again?

Dreams cast into the sky
I'm moving on
Sweet beginnings do arise
She knows I was wrong
The notes are old
They bend, they fold
And so do I to a new love

Did you think that I would cry
On the phone?
Do you know what it feels like
Being alone?
I'll find someone new

Swing, swing, swing
From the tangles of
My heart is crushed
By a former love
Can you help me find a way
To carry on again?

Bury me
(You thought your problems were gone)
Carry me
(Away, away, away)

Swing, swing, swing
From the tangles of
My heart is crushed
By a former love
Can you help me find a way
To carry on again?

No comments: